donderdag 21 mei 2015

Mijn eerste blog... Onze schouw

Vandaag mijn eerste blog.... Spannend hoor! Ik heb nog geen idee hoe het precies werkt en hoe deze blog gelezen wordt nu ik nog geen volgers heb. Maar goed, daar kom ik vanzelf achter. Ik ben nooit zo goed geweest met computers maar nu het echt moet leer ik het wel.

Allereerst zal ik even iets vertellen over ons huisje. In februari 2013 zijn wij samen gaan wonen. We hebben een leuk vrijstaand huisje gekocht in Apeldoorn. Alles moest eraan gebeuren, dat wel. Ik kwam uit Ridderkerk en Diederick (mijn vriend uit Nunspeet) dus heen en weer rijden zat er niet in. We zijn er dan ook meteen in gaan wonen. Achteraf vraag ik me nog wel eens af hoe we het volgehouden hebben. Ik denk verstand op nul, een bed in de woonkamer gezet en we zijn boven gewoon begonnen. De kozijnen waren allemaal rot, er zat nog enkel glas in, overal lekkage, er kwamen muizen onder de plinten vandaan, geen verwarming.... Stel het je voor, in februari! Nu hebben we het inmiddels beter voor elkaar. Het is nog lang niet af. We zijn nu hard aan het verbouwen in de gang maar de woonkamer en keuken zijn wel af, op wat schilderen na.

Gelukkig heb ik een hele handige vent. Die heeft alles, maar dan ook echt alles zelf gedaan. Wij willen voor onze leeftijd en natuurlijk ons budget vaak iets teveel. Zo wilde ik bijvoorbeeld ook zo graag een mooie, grote, antieke kasteelschouw. We hebben ons natuurlijk heerlijk zitten verlekkeren bij 't Achterhuis. Maar helaas, het was voor ons onbetaalbaar. Gelukkig had Diederick een heel goed idee. We hebben gipsblokken gekocht waar Diederick een soort gelijke schouw van heeft gemaakt. Het is dan wel geen antieke maar goed, je kunt niet altijd alles hebben! Ik ben even gaan zoeken naar alle oude foto's van de verbouwing. En ja wel hoor, een foto gevonden!

Hier was Diederick er net mee begonnen...
 
 
Toen hij af was heb ik hem geschilderd..
 
 
Eigenlijk vonden we hem te netjes. Daarom zijn we er met betonmortel overheen gegaan. Toen werd hij zo... Dat leek er al meer op!


 
Daarna zijn we doorgegaan met de verbouwing maar ik heb hem toch altijd, ook na die betonmortel te keurig gevonden. Vanmorgen had ik er helemaal zin in. Nu ik een blog heb zal ik ook af en toe een beetje crea moeten zijn dus dit was HET moment....
 
Ik heb briketten uit de schuur gepakt en ben daarmee zwarte vlekken/vegen op de schouw gaan maken... Hieronder nog een twee foto's hoe de schouw was...
 
 

Ik werd met de minuut gelukkiger, hij werd er best mooi 'oud' van!
Dit is het resultaat.... Best mooi toch?
 
 
 
 
Nu de muur nog een keer een andere kleur en de plinten mee kalkverven.
 
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, het is wel een lang verhaal geworden hè..
 
Groetjes, Mariska
 
 


 

27 opmerkingen:

  1. Wow, wat is de schouw mooi geworden. Deze creatieve oplossingen ontstaan alleen bij een beperkt budget. Als je weinig te besteden hebt en toch graag iets wil dan komt het er ook. Ik laat jullie schouw vanavond aan mijn man zien want een schouw staat al heel lang op mijn wensenlijstje en dit vind ik een leuke oplossing voor mijn wens.
    Succes met bloggen. Ik ga even kijken hoe ik me als volger kan aanmelden.
    Groet, Margo
    (casadinarda.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Margo,

      Dat is zeker waar, je gaat dan verder denken hè...
      Ik ben benieuwd wat je man ervan vindt!

      Groetjes,

      Mariska

      Verwijderen
  2. Wat leuk dat je ook een blog bent begonnen. Het werkt erg verslavend kan ik wel zeggen. Ook ik ben helemaal gek van wonen en stylen, vandaar dat ik je ook via Facebook volg. Nu wil ik ook volger worden van je blog, maar dat heb je nog niet ingesteld! En wat je schouw betreft, erg mooi geworden! Mijn complimenten!
    Succes verder!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Corine,

      Haha, ik ben benieuwd. Tot nu toe snap ik er nog niet zoveel van..
      Leuk dat je me ook via Facebook volg! Ik hoop dat je me snel kunt volgen, in ieder geval al via bloglovin.
      Dank je wel voor je complimenten ;)

      Groetjes, Mariska

      Verwijderen
  3. Hoi Mariska,

    Welkom in blogland. En nee hoor, je verhaal is echt niet te lang. Daar houden we juist van. hahaha.
    Ik vind jullie schouw geweldig! Wat een geniaal idee en wat een prachtig resultaat!
    Ik wil je graag gaan volgen maar heb nog geen volgers-knop ontdekt op je blog.
    Wil je deze nog toevoegen? Dat kan door via de instellingen voor je blog een gadget toe te voegen. Daar kun je dan in een lijst zoeken en aanklikken.

    Groetjes en succes!
    Sanny (sanny's life)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sanny,

      Dank je wel. Haha gelukkig!
      Nou, dat volgen valt allemaal nog niet mee. Ik heb hier en daar nog een lesje nodig geloof ik. Het is inmiddels wel gelukt een kopje te plaatsen met Follow me on bloglovin. Maar van Ingrid begreep ik dat ik Google Friend Connect in moet stellen. Dat kan ik dus nergens vinden... Het is nog een beetje wennen hoor.

      Bedankt voor je berichtje.

      Groetjes,

      Mariska

      Verwijderen
    2. Gevonden en aangemeld. Nog een tipje: niet deze opmerkingen beantwoorden, want mensen kijken een post meestal maar 1 keer. Als je wilt reageren dan via het profiel. Daar hangt dan wel een e-mailadres aan en dan krijgen ze de reactie in hun mailbox. Toevallig kerk ik nu even of de knop al geïnstalleerd was, anders haf ik je antwoord "gemist".

      Verwijderen
  4. Ik vind de schouw prachtig succes met bloggen groetjes caro

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat hebben jullie een prachtige creatieve oplossing gevonden voor een schouw. Heel goed gedaan en absoluut een goed alternatief.
    Wij hebben zelf net de verbouwing achter de rug waarbij we ook een schouw en openhaard hebben ingebouwd.
    Ik wil ook volger worden maar dan moet je wel de gadget voor "Volgen" instellen.
    Liefs en veel succes!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Janny,

      Dank je wel voor je berichtje. Best leuk geworden hè, en dat voor zo weinig geld. Ik heb net je blog even bekeken. Ook lekker alles overhoop gehad zo te zien. Wel leuk hoor, dan is alles wel helemaal naar je zin.

      Kun je me inmiddels al wel volgen via bloglovin? Ik snap het allemaal nog niet helemaal. Ik hoop dat het een beetje inkomen is, haha.

      Liefs,

      Mariska

      Verwijderen
  6. Hoi Mariska,

    De meeste bloggers hebben Google Friend Connect ingesteld zodat volgers zich aan kunnen melden. Via Dashboard - Indeling - Gadget toevoegen kun je dat toevoegen.

    Wat heerlijk dat je zo'n handige vent hebt! De schouw is prachtig geworden en nu voor een veel leukere prijs. Ik vind het erg leuk de ontwikkelingen in jullie huis te gaan volgen.

    Veel succes met je blog en liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ingrid,

      Dank je wel voor je tip! Ik ben er de hele dag al druk mee en snap er werkelijk helemaal niets van. Als ik naar Indeling en Gadget toevoegen ga zie ik een hele lijst maar daar staat geen Google Vriend Connect bij. Wel bijvoorbeeld google+ badge. Ik begin me sterk af te vragen of ik gek ben, haha! Het is me inmiddels wel gelukt (ook met hulp hoor) om het kopje Follow me on bloglovin' erop te krijgen maar blijkbaar kan niet iedereen je dan nog volgen?

      Zo'n handige vent is inderdaad ideaal! Dank je wel. Op deze manier kostte het inderdaad net niks. Van de winter nog een kacheltje erin en dan is hij helemaal leuk.

      Liefs,

      Mariska

      Verwijderen
    2. Yeaaaah, volgens mij is het gelukt!

      Ben benieuwd, ik hoor het wel...

      Verwijderen
  7. Hallo Mariska , ook ik volg je al op Facebook en had op het werk je eerste blogbericht al gelezen .
    Echt een prachtige schouw geworden . Ik zou het ook héél leuk vinden jou te kunnen volgen , je hebt al een beetje hulp gehad , zie ik .
    Komt wel goed.
    Groetjes
    Christel , Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Christel,

    Leuk dat je me al volgt op Facebook.
    Ben er ook helemaal blij mee, helemaal nu het wat donkerder word in huis.
    Volgens mij is het gelukt en kun je me nu volgen!

    Groetjes,

    Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige schouw hebben jullie gemaakt. Dit is toch veel leuker dan een dure antieke.
    Wat een grote klus is de verbouwing van jullie huis, maar het resultaat ziet er goed uit hoor.
    Ben je het klussen nog niet zat?
    Succes verder.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Mariska, heb me aangemeld om je blog te gaan volgen,
    had je toevallig op fb ontdekt, welkom in blogland !!!
    fijne dag nog
    Liefs Kathy
    House by the Waterhole

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Miranda,
    ik zag dat je mij volgde,dus heb ik je even ge-googled !haha.Gelukkig ben je er uitgekomen met de instellingen, had er zelf ook wat moeite mee in het begin. Heel mooi , jullie schouw,ben heel benieuwd naar de rest!
    Groetjes,Sandra
    Bijsandrathuis

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind het een leuk blog en je schouw is prachtig geworden! Ik woon in ridderkerk en ik denk dat je zo'n huis hier nooit had gevonden!
    Groetjes Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Mariska! Welkom in blogland!
    Wat is jullie schouw prachtig zeg!!
    En dat voor een mooi prijsje!
    Wij hebben ook een huis helemaal verbouwd dus ik vind je blog nu al leuk en kijk uit naar de volgende post!
    Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Welkom in blogland en proficiat met jullie prachtige schouw! Ik wacht al vol ongeduld op uw volgende post.
    Lieve grtjes Mien

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hai Mariska, bedankt voor je reactie op mijn blog. Ik ben meteen bij jou gaan kijken natuurlijk, heb me bij je aangemeld hoor. Wat hebben jullie dit gaaf gedaan, echt waar en je mag je echt gelukkig prijzen met zo'n handige vriend. Jij hebt de schouw prachtig verouderd zo. Welkom hier in blogland!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat mooi zeg niet van echt te onderscheiden, heb echte gezien die er minder mooi uitzien ;-).

    Ga je post opslaan voor als wij ooit gaan verhuizen,nieuwbouw huis is helaas niet doorgegaan. Wilde dan ook een blog maken maar dat moet nog even wachten nu.

    Groetjes,

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super schouw geen verschil met een echte oude ! Knap Hoor!

    Fijne dag Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen